ازدواج

رفتارهای عاطفه شکن1

چهارشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۲، ۱۲:۰۸ ق.ظ

آقایان محترم! بنیاد روانی زن بر اساس عاطفه می باشد. لذا اگر در زندگی بلد بودیم که از عاطفه ی زن مراقبت نمائیم  و به عبارت دیگر عاطفه اش را تکریم کردیم ، زندگی مشترکمان شیرین خواهد شد و الا اگر خدایی نکرده عاطفه ی زن خدشه دار شود ، مشکلات زیادی در زندگیمان ایجاد خواهد شد.

پس همانطور که زن باید در طول زندگی اش از اقتدار مرد محافظت نماید و هرگز اقتدار شوهرش را نشکند ، مرد نیز باید تمام تلاشش را به کار گیرد که عاطفه زنش را زیر سوال نبرد و آن را نشکند.

رفتارهای عاطفه شکن

تحقیر عاطفه و زیر سوال رفتن احساسات

به عنوان مثال اگر مردی وارد خانه شد و دید همسرش در حال گریه کردن است ، نباید بگوید: چرا گریه می کنی؟ باز ما اومدیم حرف بزنیم تو زدی زیر گریه ؟ کشتی ما رو با این گریه هات و ...

مرد خانه باید بداند که با به کار بردن جملاتی از این قبیل و بروز چنین رفتاری ، موجب تحقیر عاطفه و زیر سوال رفتن احساسات همسرش خواهد شد و بنیاد عاطفی زن با چنین حرکاتی به یکباره فرو می ریزد.

آقای محترم! همسر شما یا برای گریه اش دلیل درست و منطقی دارد ( مثل فوت نزدیکانش ) یا با دلیل غلط و غیر منطقی گریه می کند ( مثل قضاوت غلط  در مورد رفتار اطرافیان و ... )  ، در هیچ صورتی نباید او را سرزنش کنید. بلکه راه صحیح و درست این است که زن را در گریه با بیان جملاتی از قبیل: می فهمم که خیلی ناراحتی ، می دونم چه حسی داری ، درکت می کنم و ... همراهی کنید و بعد از اینکه آرام شد ، اگر گریه اش به خاطر مسئله ای است که نیاز به حل شدن دارد ، مثلاً به خاطر مریضی بچه گریه می کند ، بعد از همراهی و همدردی با او در گریه و آرام شدنش ، با هم بچه را به دکتر ببرید.. شما با همراهی کردن او در چنین حالتی (هر چند دلیل غلطی موجب بروز این رفتار شده باشد) احساسات همسرتان را تکریم کرده اید و این مسئله به همسرتان آرامش می دهد.

یا اگر دختر کوچولوی شما مثلاً عروسکش را گم کرده و گریه می کند ، هرگز در قبال گریه او نگویید: گریه نداره که ، ناراحت نباش ، یکی دیگه برات می خرم و ... چون این جملات موجب تحقیر عاطفه و فروپاشی آن می شود و دخترتان احساس می کند که شما او را درک نمی کنید ،لذا راه درست در چنین حالتی این است که ابتدا با گفتن جملاتی مثل: آخی ! می دونم چقدر ناراحتی دخترم ، خیلی دوستش داشتی ، نه؟ و ... او را در گریه همراهی کنید و وقتی آرام شد به او بگویید که اشکالی نداره ، میریم بازار و یه عروسک خوشگل دیگه می خریم .

این نوع برخورد هر چند سطحی به نظر می رسد ، اما در باطن بسیار عمیق و ضروری است. لذا عاجزانه از مردان درخواست می کنم که در رعایت آن دقت نمایند و والدین گرامی نیز در برخورد با دختران خود از چنین نکته مهم و ظریفی غافل نباشند.

۹۲/۰۱/۲۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
مهاجر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی