ازدواج

بررسی چند تفاوت ساختاری و رفتاری زن و مرد

چهارشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۲، ۱۲:۱۸ ق.ظ

گاهی ما به خاطر عدم آگاهی از ساختار وجودی دختر و پسر ، نحوه ی رشد و نمو آنها را با هم مقایسه کرده و با دیدن افت در کودکمان غصه دار می شویم . لذا بنده تصمیم گرفتم در این پست برخی از تفاوت های ساختاری و رفتاری دختر و پسر را بیان کنم تا شما با آگاهی نسبت به آنها ، متوجه تفاوتهای رشد در کودکانتان گردید.

تفاوت های زمان حاملگی:

در طول دوران حاملگی ، استخوان های جنین دختر ، سه هفته زودتر از جنین پسر رشد می کنند.

جنین دختر از زمانی که در شکم مادر است ، صدای پدر و مادر خود را تشخیص می دهد.

تفاوت های زمان تولد:

معمولاً زمان به دنیا آمدن پسران ، یک ساعت و نیم بیشتر از زمان به دنیا آمدن دختران طول می کشد و احتمالاً به خاطر این است که وزن پسران هنگام تولد به طور متوسط ، ۵ درصد بیشتر از دختران است.

در شش ماهگی دختران ، مستقل تر از پسرهای هم سن و سال خود هستند.

بارزترین تفاوت در ماه های اول ، سرعت رشد دختر بچه هاست. قد و وزن آنها سریعتر افزایش می یابد و دندان های نیش آنها زودتر از پسران در می آید.

دختر بچه ها زودتر از پسر بچه ها شروع به صحبت می کنند و اعمال و حرکات خود را بهتر می توانند کنترل کنند.

دختران با شدت بیشتری نسبت به پسران ، به صداها و حضور افراد دیگر در اطراف خود واکنش نشان می دهند.

در هنگام تولد نوزادان دختر از نظر رشد بدن ، به اندازه ی چهار تا شش هفته ، جلوتر از نوزادان پسر قرار دارند.

همچنین در هنگام بلوغ نیز دختران به نحو قابل مشاهده ای ، حدقل دو سال از پسران هم سن و سال خود جلوتر هستند.

تفاوت در جسم پنبه ای

در مغز انسانها یک سری سلول های عصبی وجود داد به نام جسم پنبه ای.کار این سلول ها اتصال نیمکره ی راست ، به نیمکره چپ مغز می باشد. این سلول ها در مغز دختران بیشتر از مغز پسران یافت می شود. لذا دختران می توانند همزمان چند کار را با هم انجام دهند ، به عنوان مثال می توانند در یک زمان هم تلویزیون ببینند ، هم به حرف شوهرشان گوش دهند. بنابراین اگر مردی مشاهده کرد که هنگام صحبت با همسرش ، او به تلویزیون گوش می دهد ، ناراحت نشود ، چون زن به حرفهای او نیز گوش فرا می دهد.

اما مردها در یک زمان ، تنها از یک نیمکره می توانند استفاده کنند. لذا مرد نمی تواند در یک زمان چند کار را انجام دهد ، پس خانوم های محترم توجه داشته باشند که وقتی شوهرشان در حال انجام کاری است مثل تلویزیون دیدن ، با او صحبت نکنند و چیزی را مطالبه نکنند ، زیرا او تا زمانی که حواسش معطوف تلویزیون است ، متوجه حرفهای شما نمی شود. پس ابتدا او را صدا کنند و بعد با او صحبت نمایند.

تفاوت در نیمکرۀ چپ مغز

نیمکرۀ چپ مغز دختران ، زودتر از نیمکره ی چپ پسران رشد می کند ، لذا چون قوۀ تکلم که در این نیمکره وجود دارد ، دختران زودتر از پسران حرف زدن را یاد می گیرند.

تفاوت در نیمکره ی راست مغز

چون نیمکره ی راست مغز ، مسئول حل مسائل بصری و فضایی است ، در دختران دیرتر رشد می کند ، لذا روانشناسان معتقدند که بعضی از شغل ها مثل هوا و فضا ، مهندسی برق و نفت و ... برای دختران مناسب نیست. از طرفی به دلیل رشد دیرتر این نیمکره در دختران ، اغلب آنها در کودکی در تجسم اشیاء و چشم اندازهای متفاوت اطراف خود و نیز در تعیین موقعیت خود از لحاظ مکانی مشکل دارند.

۹۲/۰۱/۲۱ موافقین ۱ مخالفین ۰
مهاجر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی