ازدواج

شهید محمدحسن فایده قائم مقام فرمانده تیپ یکم لشکر 5 نصر در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. ایشان در اسفند ماه 1338 در شهرستان بیرجند به دنیا آمد. هنوز کودک بود که قرآن خواندن را کنار پدرش آموخت و کلاس پنجم دبستان از خانواده‌اش خواست تا او را به مدرسه‌ی طلاب بفرستند. ایشان در رمضان سال 1360 با خانم فاطمه فخار ازدواج کرد و شانزده ماه بعد از آن به مقام بلند شهادت نائل گشت.

شهید فایده ویژگی‌های اخلاقی برجسته‌ای و ممتازی داشتند. از غیبت و بدگویی پرهیز می‌کرد و دیگران را نیز نسبت به این‌کار نهی می‌کرد. همسر ایشان در این‌باره خاطره‌ای تعریف می‌کند: «در مورد غیبت بسیار حساس بود. ایشان در مورد این مسئله، صندوقی در محیط کار قرار داده و جریمه‌ای برای غیبت تعیین کرده بود که مبلغ آن پانصد ریال بود. این پول در سال‌های 1359-1360 مبلغ زیادی بود. هرکس مرتکب غیبت می‌شد، اگر به میل خود جریمه را نمی‌پرداخت ایشان با حالت دوستانه و صمیمی ولی الزاما جریمه را می‌گرفت و در صندوق می‌انداخت. همین امر بسیار بر بچه‌ها تاثیر گذاشته بود و مواظب زبان خود بودند و از غیبت دوری می‌کردند. این مسئله در خود‌سازی نیروها نیز بسیار موثر و مفید بود.»
عشق و علاقه‌ی شدیدش به شهادت باعث شده بود، نیمه شب‌ها را به راز و نیاز بپردازد و ضمن آن از خدای متعال طلب شهادت کند.

روح شهید فایده در روز 22 اردیبهشت ماه سال 1362 بر اثر ترکش عروج کرد و پروازکنان به سوی حق شتافت. پیکر او تا 9 سال مفقود بود و بعد از آن به زادگاهش بیرجند انتقال یافت.

ایشان در قسمتی از وصیت‌نامه خویش خطاب به همسرش نوشته است: «همسر خوب و مهربانم که در زندگی برای تلاش در راه خدا کمکم بودید، امید آن دارم که خبر شهادتم برای تو افتخار و هدیه‌ای باشد و با صبر و مقاومت خویش این افتخار و هدیه را نگهداری کنی. امیدوارم از من راضی باشید و مرا عفو کنید و زینب‌وار با محجوب بودن و صبور بودن‌، پیام مرا به تمام دشمنان اسلام بدهید. چیزی را که در راه خدا می‌دهیم‌، باز پس نمی‌گیریم.» 

نعیمه بخشی
فراوری شده از: فرهنگ جاودانه های تاریخ، زندگی‌نامه فرمانده‌هان شهید خراسان/ سید سعید موسوی

۹۳/۰۱/۰۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
مهاجر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی