ازدواج

مسائلی که هرگز نباید به روی مردان آورد

يكشنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۳، ۰۶:۴۳ ق.ظ

در روابط زناشویی مسائلی وجود دارند که یک زن هیچگاه نباید در مورد آن با شوهرش سخن گوید و یا با سخنی نیش دار اقدام به آزار و اذیت او نماید. شما می توانید در مورد نحوه ی لباس پوشیدن و یا اضافه وزن شوهر خود صحبت کنید بدون اینکه برای وی دلخوری پیش بیاید و یا از شما دلگیر شود ، اما چندین مسئله وجود دارد که پیش کشیدن هر یک تأثیر ناگواری در روحیه و غرور یک مرد بر جای خواهد گذاشت ، چرا که اولاْ باعث می گردد که او خودش را با مردان دیگر مقایسه کرده و سر خورده شود و ثانیاً به دلیل اینکه تغییر مسائل مذکور به دست خود آدم نبوده و جزء ویژگیهای طبیعی هر انسانی است ، موجب افسردگی و ناامیدی وی خواهد شد. در اینجا به چند مورد مهم اشاره می کنم:
 
بنیه مالی و پول
متأسفانه بعضی از خانوم ها به دلیل بیماری چشم و هم چشمی (عرض کردم بیماری ، چون واقعاْ یک بیماری خطرناک است) شروع به بهانه جویی های مختلف و بیان توقعاتی می نمایند که همسرشان قادر به برآورده کردن آنها نمی باشد. مثلاْ زن با مراجعه به خانه اقوام و دیدن یخچال و دیگر لوازم پیشرفته منزل آنها به شوهرش اصرار می کند که ما نیز باید چنین یخچالی را داشته باشیم و وقتی شوهرش به دلیل عدم توانایی مالی قادر به برآوردن توقع همشرس نمی باشد ، این زن شروع به سرکوفت زدن و نزاع با شوهرش می کند و بی پولی او را به رخش می کشد. اگر زنان می دانستند با این سرزنش ها چه ضربه ی سهمگینی بر پیکره زندگی مشترک خود وارد می نمایند ، هرگز چنین حرکتی را انجام نمی دادند . این نوع برخورد باعث می شود که مرد در برابر مردهای دیگری که زن می شناسد و از وضعیت مالی آنها تعریف می کند ، شرمنده و تحقیر شود . و این می تواند اولین گام برای به هم خوردن زندگی مشترک گردد.
موی سر
موی سر مردان مسئله ای است که به آن حساسیت دارند. هر مردی و یا اکثر مردان نگران این موضوع هستند که بالاخره موی سر خود را از دست خواهند داد ، چون مردان تصور می کنند با ریختن موی سر ، جذابیت آنها در برابر همسرشان تا حدودی از بین خواهد رفت. پس اگر به او طعنه بزنید که موهای او کم پشت شده است و کاش مویت این مدلی بود و ...، دچار افسردگی خواهد شد.
 قد
مردها کار زیادی در مورد کوتاهی قد خود نمی توانند انجام دهند. وقتی به همسرتان با کنایه بگویید برادرانت هر دو قد بلندند ، پس قد تو به چه کسی رفته است؟ بسیار دلگیر شده و تا چند وقت در فکرش باقی می ماند و گاهاْ پرخاشگر می شود. 
به طور کلی یکی از مرگبارترین مسائل برای مردان این است که همسرش او را با دیگر مردان مقایسه نموده و خصوصیات مرد دیگری را برتر از خصوصیات او بداند. پس خانم ها باید کاملاْ مواظب بوده و از هیچ مرد دیگری جلوی شوهرشان تعریف ننمایند.
مردانگی
مسخره کردن مردانگی یک فرد ، شکنجه آورترین گوشه و کنایه برای وی به شمار می آید. یک زن باید بداند که هرگز نباید شوهر خود را به دلیل ناتوانی ها و ضعف های جنسی و جسمی او مورد سرزنش و استهزاء قرار دهد ، چرا که این مطلب می تواند صدمات و زیان های جبران ناپذیری در روحیه و زندگی زناشویی او بگذارد. و من به شخصه دیده ام که جوانی به خاطر سرزنش های خانواده همسرش نسبت به ضعف جسمی او ، در دوران عقد به طلاق و جدایی روی آورده است.


۹۳/۰۱/۱۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
مهاجر

نظرات  (۱)

خب شاید واقعا قابل تحمل نیست!!!! خصوصا موی سر!!!!
پاسخ:
با تشکر از نظر شما
در مورد موی سر از لحاظ روانشناسی مردانی ناراحت می شوند که قبل از ازدواج موهای پر پشت داشته اند و بعدا موهای سر خود را از دست داده اند
معمولا برای کسانی که در هنگام ازدواج هم موی سر کم پشت دارند یا اصلا ندارند این نکته حائز اهمیت است که همسرشان با همین وضعیت ایشان را پسندیده است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی