ازدواج

چند سبک ارتباطی زن ها

يكشنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۳، ۰۶:۲۶ ق.ظ

در اینجا به ذکر چند سبک ارتباطی زن ها و نحوه برخورد مردها با این ارتباطات می پردازیم:

زن ها عاشق حرف زدن و صحبت کردن هستند

پس مردها باید توجه داشته باشند که در طول روز اگر همسرشان قصد صحبت با او را داشت سراپا و با علاقه فراوان به حرف های او گوش فرا دهند و حتی اگر خانومشان روزی با او صحبت نکرد به سمت او رفته و به بهانه های مختلف با او صحبت نمایند ( مثلا بگویند: امروز چه خبر؟ چیکار ها کردی؟ خوش گذشته؟ ؛ البته طوری که همسرشان برداشت سوء نکند و احساس ننماید که قصد محاکمه و پرس و جوی او را دارید ) چون صحبت کردن باعث تخلیه و به آرامش رسیدن زن می گردد.

زن ها به دلیل خاصی برای صحبت کردن نیاز ندارند

صحبت کردن زن ها همیشه دلیل خاصی ندارد و آنها اغلب  اوقات از حرف زدن برای عشق ورزیدن و ایجاد ارتباط استفاده می کنند ، پس آقایان محترم نباید در قبال درخواست همسرشان برای حرف زدن ، با پرسیدن سوالاتی از قبیل: مگه چی شده؟ اتفاقی افتاده مگه ؟ و ... شوق و اشتیاق زن را کاهش دهند. بلکه سزاوار است با حوصله و بدون درخواست دلیل به حرف های او گوش فرا دهند.

زن ها همیشه با ذکر جزئیات هر اتفاق را بیان می کنند

زن ها همیشه همه چیز را با ذکر جزئیات می خواهند و همیشه دوست دارند همه چیز را با ذکر جزدیات آن بشنوند و هنگامی که چیزی را به دیگران توضیح می دهند ، همه جزئیات را ذکر می کنند ؛ بر خلاف مردها که همیشه به کلی گویی و کم گویی تمایل دارند. پس آقایان محترم نباید به خاطر عدم علاقه به شنیدن جزئیات یک موضوع که همسرشان در حال توضیح آن است ، در اثناء صحبت او مثلاً بگوییند: برو سر اصل مطلب ، این همه کشش نده و ... یا نباید طوری رفتار کنند که همسرشان احساس کند که دیگر حوصله شنیدن این داستان دنباله دار را ندارند. این رفتار و گفتار باعث رنجیده خاطر شدن زن می گردد. بلکه مردها باید با تمام وجود به حرف های همسرشان گوش دهند هر چند این بر خلاف میل باطنی شان باشد.

زن ها به وسیله حرف زدن تنشهای خود را تخلیه می کنند

زن ها به هنگام اضطراب و تنش ، روشی را به کار می برند که بیشتر مردها از آن بی بهره اند. درباره آنچه آزارشان می دهد ، صحبت می کنند و بدینوسیله استرس و تنش خود را تخلیه کرده ، احساس بهتری پیدا می کنند. این در حالی است که مردها همیشه این راز ارتباطی دربارۀ زن ها را درک نمی کنند. این بدان جهت است که مردها تنش خود را به روشی کاملاً متفاوت تخلیه می کنند. بیشتر زن ها نگرانی های خود را " بیرون ریز " می کنند در حالی که مردها آن را فرو می خورند و به درون خود می ریزند. زن ها به وسیله تکرار صحبت هایشان نگرانی ها و اضطراب هایشان را تخلیه و احساسات خود را حل و فصل می کنند.

پس آقایان محترم! به این نیاز همسران خود توجه داشته باشید تا تنش های آنها در وجودشان انبار نشود ، زیرا عدم تخلیه تنش های درونی آنها موجب سلب آرامش و مختل شدن رفتار آنها می گردد.


۹۳/۰۱/۱۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
مهاجر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی