ازدواج

بی گدار به آب زدن در هرچیزی اثرات بدی دارد . خصوصا  تصمیمی از  جنس ازدواج که همه زندگی تان را تحت الشعاع قرار می دهد . قبل از آنکه وارد زندگی مشترک شوید باید بعضی از مهارت ها را تمرین کنید تا بتوانید از پس زندگی دونفره بربیایید. وقتی توانستید برخی از توانمندی ها را کسب کنید، آن وقت می توانید مرد زندگی باشید. در زیر به برخی از این مهارت ها اشاره کرده ایم:

مرد باس مستقل باشه!

تا به حال وابسته بوده ای و تعهد و مسئولیتی نداشتی. پدر هزینه خانواده را تامین می کرد و مادر هم خانه را اداره میکرد؛ اما حالا دیگر سن و سالی از تو گذشته و کار از سبز شدن پشت لب هم گذشته ، با این همه ریش روی صورت و آن صدای کلفت انصافا خیلی ضایع است همچنان نگاهت به دست پدرت باشد . باید آماده شوی که مسئولیت سرپرستی و تامین مخارج یک خانواده را بر دوش مبارک بکشی . در این مسیر برنامه ریزی داشتن و جدیت در کار دو عنصر اصلی هستند . کم کم مسیر علایق و استعدادهایت را بشناس و به فکر کسب درآمد باش. حتما از اطلاعات و تجربیات پدر، مادر و دیگران هم استفاده کن . یادت باشد واژه "استقلال" برای آقایان تاثیرش تا عمق چند کیلومتری زندگی می رود . استقلال هم فقط از نوع مالی نیست. مثلا سعی کن یادبگیری در تصمیم گیری ها با دیگران مشورت کنی ولی در نهایت تصمیم نهایی را خودت بگیری...

مرد باس بتونه عالی خرید کنه !

شک نکنید که خرید کردن بخش مهمی از وظایف شما در زندگی آینده خواهد بود .پس از برخی مهارت های مهم در این حوزه هم غافل نباشید . مهارت های مهمی مثل تشخیص جزء به جزء سبزی کوکو از سبزی قرمه سبزی و سبزی آش . تشخیص لوبیا چیتی، لوبیا چشم بلبلی ، لوبیا رشتی از سایر اعضای خانواده ی لوبیا و مهارتهایی از این قبیل .

مرد باس تفریحات خانوادگی هم تو آستین داشته باشه!

هر چه قدر از اول زندگی با دوستانت چرخیده ای کافی است . باید تفریحات شاد و لذت بخش خانوادگی را هم شناسایی کنی و به گذراندن اوقات فراغت خانواده فکر کنید. مثلا کورس گل کردن پنالتی، پرش از ارتفاع در کوهنوردی، دیدن وحشتناک ترین فیلم های سینمای دنیا در اتاق تاریک  و امثال اینها اصلا مناسب فضای خانواده نیست . به هر حال تفریح بخش مهمی از زندگی خانوادگی شماست که اتفاقا در شیرینی آن خیلی هم تاثیر دارد، به راحتی از کنار آن نگذرید.

مرد باس بتونه از پس تعویض یک واشر آب بربیاد!

اگر نمی دانستی بدان که بخش مهمی از وظایف درون خانه هم به عهده ی مرد مقتدر خانه است . اگر تا به حال تنها توانمندی ات چرخاندن توپ روی انگشت به مدت یک دقیقه و در ایده آل ترین حالت، رانندگی و مطالعه بوده است . لازم است آستین ها را بالا بزنی و برای مدتی دست به آچار شده و هر پیچ و واشر مشکل داری را درست کنی، لامپ های سوخته را عوض کنی و حتی در سطح پیشرفته اشکال برخی از لوازم برقی را هم تشخیص بدهی . البته این آخری نیازمند پاس کردن پیش نیازهای مهمی است و به این راحتی ها کسب نمی شود . باید یاد بگیرید از کنار چکه کردن شیر آب به سادگی عبور نکنید .

مرد باس پذیرای نظر همسرش باشه!

در اینکه شما فردی خوشتیپ و خوشتیپ زاده هستید شکی نیست . در اینکه هیکلتان هم حسابی روی فرم است، باز هم شکی نیست . اما بد نیست بدانید اینکه فقط خودتان با تیپ تان حال کنید کفایت نمی کند . باید بتوانید سلیقه ی نزدیکانتان را هم جلب کنید، خصوصا همسرتان که قرار است کنار شما راه برود و به تیپ شما افتخار کند . تمرین برای پذیرش نظرات دیگران را از همین الان شروع کنید . اگر تنها برای خرید لباس می روید سعی کنید بعد از این یا با اعضای خانواده بروید و یا بعد از خرید نظر آنها را بپرسید . البته این سلیقه و نظر دادن متقابل است . قطعا همسر آینده تان دوست دارد شما هم در مورد لباس پوشیدنش نظر بدهید . این نظر دادن هم ملاحظات مهمی دارد و نمی شود مثل دوستان تان برخورد کرده و مستقیم بزنید توی برجک کسی که از شما نظر خواسته است. لذا هم نظر دادن و هم پذیرش نظر دیگران را تمرین کنید .

مرد باس حساسیت های خانم خونه را بشناسه!

به حساسیت های خانم ها و روش های کاهش آن فکر کنید . واضح است که منظور حساسیت های فصلی و از این جنس نیست . بلکه حساسیت هایی از این قبیل است که جواب تلفن همسرتان در هر شرایطی که هستید خیلی مهم است .  اگر  هم واقعا شرایط بسیار ویژه ای دارید و مثلا در جلسه ی مذاکرات هسته ای با 5+1 قرار است شرکت کنید قبل از آن باید وی را در جریان این موضوع بگذارید . و یا اینکه در نوع تعامل شما با نامحرم به هر حال حساسیت هایی وجود خواهد داشت، هرچند به زبان نیاورد، پس سعی کنید تا می توانید از این موضوع هم فاصله بگیرید تا دل همسرتان را گرم تر کنید .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی