ازدواج

برای این‌که زن و مرد حرف یکدیگر را بهتر بفهمند باید در گفت‌وگو به مواردی دقت کرده و بعضی نکات را رعایت کنند. از جمله این موارد این است که باید به احساس طرف مقابل هنگام حرف زدن توجه کنند. باید بدانند فرد در چه زمینه‌ای صحبت می‌کند و چه منظوری دارد. آیا فرد می‌خواهد که فقط حرف بزند و شما را در جریان موضوع و مشکلی قرار دهد یا نه انتظار بیش‌تری دارد. مثلاً از شما به خاطر این مشکل راهنمایی می‌خواهد. باید با علاقه به صحبت‌های او گوش کرد، گاهی با او در صحبت کردن همراهی کرد که بداند به حرف‌هایش گوش می‌دهید. این‌که او صحبت کند و جواب و عکس‌العملی از حرف‌هایش بر شما نبیند حس می‌کند که با دیوار در حال حرف زدن است و در این صورت شما متهم به بی‌توجهی خواهید شد.
در مورد بعد باید علاوه بر توجه، از قطع کردن صحبت همسر نیز اجتناب کرد. این مدام پریدن در حرف‌های او و قطع کردن صحبتش این حس را در او به وجود می‌آورد که حرف‌هایش برای شما مهم نیست. پس بهتر است کمی صبور باشید و تا پایان به حرف‌های طرف مقابل گوش دهید.
موضوع بعدی این است که هنگام صحبت کردن حتما باید هدف از این حرف زدن را مشخص کرد که این مورد در مردها بیش‌تر صدق می‌کند. مردها اگر بتوانند روی موضوعی تمرکز کنند بهتر می‌توانند با آن ارتباط برقرا کنند و یکی از نکاتی که همیشه از آن شاکی هستند طفره رفتن زنان در صحبت کردن و بیان غیرمستقیم منظورشان است. مثلا اگر از دست مردتان ناراحت هستید از کلام مستقیم استفاده کنید و صحبت را در این زمینه ادامه دهید.
اما نکته‌ای ظریف برای خانم‌هایی که دوست دارند رابطه‌ی کلامی بهتری با همسرشان داشته باشند، این است که از همسرتان تعریف کنید و او را تحسین کنید. با این کار حس برتری او ارضا می‌شود. از این‌که او حامی شماست ابراز خرسندی کنید، هوش و ذکاوتش را تحسین کنید و سعی نکنید که با او رقابت کنید چرا که مردان در این زمینه حتی حاضرند که با همسرشان هم رقابت داشته باشند.
با توجه به این نکات کوچک اما مهم، زن و مرد می‌توانند راحت‌تر با هم صحبت کنند و بسیاری از مشکلات‌شان را با حرف زدن حل کنند و از به وجود آمدن مشکلات جدید و سوءتفاهم اجتناب کنند.

 سمانه استاد

۹۳/۱۰/۰۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
مهاجر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی